överraskning.

hittills har då min vecka varit på topp!!!! lever på ett sådant jäkla lyckorus just nu så det är inte sant. till att börja med så verkar det som att våren äntligen har kommit och tagit bort vintern, solen lyser och bara det gör ju att man mår helt underbart. i måndags blev jag färdigt med uppsatsen, kvar är att skriva vg-delen men den har jag ungefär en månad på mig att skriva (om jag nu vill skriva den). det kändes riktigt bra att jag tog tag i det, så man kan fokusera helt på denna kurs! 
 
igår kom CSN, vilket alltid känns braaaaa. jag, Linnéa och Wilma for en sväng på stan, Wilma var dock tvungen att lämna oss tidigare. fick med mig en hel del saker och sen var planen att jag och Linnéa skulle äta hemma hos henne. när vi kom dit så märker jag att det är massa skor direkt innanför dörren, men tänker inte så mycket på det. sen ser jag en illrosa jacka och funderar på om Linnéa av någon anledning lånat den av andra Linnea, eller om hon köpt en likadan? Ser att det är ganska rökigt i vardagsrummet, men tänker att det är Calle som fixat middag (Linnéa sa att han började med den när vi var på stan). Kollar in mot köket och ser en kvinnlig arm med en vit tröja på sig och börjar då att fundera... varför säger ingen något? vad är det här? Vafan? är det här för mig? ska jag säga något? tänk om det inte är för mig? tillslut går jag mot köket och frågar vad alla håller på med, där sitter Linnea, Petra, Jennifer och Wilma med ett bord uppdukat med våfflor och massvis av tillbehör. jag blev helt chockad och så sa dem att de gjort detta för mig som tack för att jag varit så snäll och hjälpt till med kurslitteratur och så vidare. de hade fixat allt möjligt som jag tycker om, t.ex. nutella till våfflorna, grönsaker och ranch-dip. blev helt skakis och gråtfärdig!!!! så underbara tjejer!!!!!!!!!!!!! :') så vi slog oss ner och åt allesammans och sen blev det mycket prat tillsammans med "efterrätten" (chips och grönsaker med dip).
 
hade verkligen ingen aning och såg absolut inte detta komma!! även om det var en del skumma saker, så kunde jag inte koppla ihop dem och ana något. Linnéa brukar t.ex. oftast ha en "anledning" eller vad man ska säga, när vi ska äta middag tillsammans, typ att Calle är borta eller liknande, men det sa hon ingenting om nu. sen så sa Petra att hon skulle behöva vara på stan, men när jag nämnde att vi skulle dit efter skolan igår så var hon snabb med att säga att hon var tvungen att åka hem direkt efter skolan för att städa och allt innan helgen. sen frågade dem om Jennifer skulle åka bil eller buss hem, haha. så brukar vi ju aldrig fråga - om det inte är att vi ska hitta på något speciellt förstås! ;) sen var det ju roligt när Wilma var tvungen att fara från stan för att "ha möte med basgruppen" och jag frågade henne varför dem hade det då?? klockan 16, en timma efter att vi hade slutat skolan. varför inte ha det direkt efter liksom? hahah helt sjuuuukt var det och när jag kom hem igårkväll satt jag och fick en massa uppenbarelser som dessa, hahaha! så himla roligt var det hur som helst och jag som alltid önskat att någon skulle göra en sådan här makalös överraskning för mig, fick nu en dröm i uppfyllelse! ;) mitt i allt så smsade mamma och sa att dem bokat resa för hela familjen och farmor till Florens! den 16 augusti åker vi och blir borta en vecka. fy tusan så roligt det också! :) 
 
denna dag började då inte sämre heller! som på schemat så var det strålande sol när man vaknade och sedan ringde en enhetschef och frågade om jag ville ha sommarvikariat på ett boende. *IIIIIIHIIHIII!!!* liksom. ja, tack gärna. så då har jag alltså fått fullt vikariat på andra sommarperioden och sen möjligtvis lite pass här och där under första. dessutom ringde chefen upp igen och frågade om jag hade körkort och då kunde tänka mig att jobba under första perioden lite inom hemtjänsten också. *dubbelIIIIIHIIIIIIHI* typ. 
 
FATTAR NI HUR GLAD JAG ÄR JUST NU. LIVET ÄR HELT JÄVLA UNDERBART!!!! nu hoppas vi bara att jag klarar kurserna under denna termin så att jag slipper någon jobbig omtenta. 
 
bilder från igår.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0