glad.

idag har vi då haft vårt kinaseminarium. och tummen bestämde sig för att stänga av larmet, istället för att trycka på snooze-knappen, vilket resulterade i att jag vaknade 8.55 och vi skulle börja 9.15. kom in i klassrummet cirka 2 minuter för sent och skyller detta på att bussen var sen. var hur som helst otroligt glad när det visade sig att lärare faktiskt pratade bra engelska, så att man faktiskt förstod vad han sa. 
 efter seminariet så åkte jag och Linnéa hem till henne för att skriva på hemtentan och nu är 2 frågor av 5 typ färdiga! behövs väl bara lite mindre korrigeringar och tillägg där möjligtvis. imorgon efter seminariet ska vi fortsätta med nästa fråga, samtidigt som det ska spanas på lite hockey och sen avslutar vi med tacos innan vi tar helg (eller plugg separat blir det ju i alla fall... typ)! känns faktiskt otroligt skönt med plugget just nu. jag vet inte varför, men jag gillar när det är lite mycket att göra för då får jag verkligen saker gjort. eller om det bara är för att alla serier är så sega med att ge ut nya avsnitt så att jag inte har något att kolla på... kan också bero på att jag får planera in ganska mycket i kalendern då och på riktigt strukturera upp vad/hur jag ska göra, men bra tycker jag faktiskt det är. 
 
kvar att göra:
asplundseminarium (socialpsykologi) (imorgon är det bye, bye, bye pårej!!!!)
PPU läslogg 1 (ska försöka kirra den på måndag efter vi har haft träffen)
PPU inspelning av samtal 1 (görs väl mest troligt den 25 eftersom det är den enda dagen då vi ej har "schemalagt tid" = ledigt)
PPU läslogg 2 (denna skrivs efter feedbacken av inspelningen)
sociologiseminarium (görs bort den 3/3)
sagoseminarium (görs den 10/3)
hemtenta (lämnas in senast den 11/3 för mig och Linnéa, mest troligt tidigare också eftersom Linnéa åker bort den 28/2 el 1/3)
 
uppskjutet:
PPU inspelning av samtal 2 (kommer ske under nästa kurs)
PPU uppsats (alltså kommer denna också ske under nästa kurs)
 
nu ska jag läsa lite om systemteori och socialt arbete innan jag går och lägger mig, tidig uppstigning imorn är det som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0