en tuff vecka.

som rubriken lyder så har detta varit en väldigt tuff vecka, som bestått av långa dagar... i måndags hade vi föreläsning från 8-16 men en timmas lunch, efter det skrev jag reflektionslogg till PPU:n. klockan åtta på morgonen startades min skoltisdag med inspelning av ett professionellt samtal (något vi gör för att vi ska själva kunna se vad man gör för "fel" och för att kunna utvecklas). efter det så hade vi träff i cirka 3 timmar med basgruppen för att prata/skriva om sagoseminariet. när vi var klara for jag och Linnéa hem till henne för att skriva på hemtentan och kom hem vid åtta på kvällen. då skulle jag ännu läsa in mig lite grann inför nästa fråga, som vi skulle skriva på onsdagen. alltså har jag pluggat över tolv timmar i princip i sträck, under den dagen och ni kan ju tänka er hur mosigt huvudet är efter det?
 onsdagen började i alla fall med en tre timmars lång föreläsning angående systemteori och skoldagen avslutades med att vi fick göra en intervjuövning i samma ämne. redan vid detta lag var jag ganska trött på grund av dagen innan, men det var bara att kämpa på eftersom hemtentan var tvungen att bli skriven! tror jag kom hem strax innan tio på kvällen från Linnéa... snabbduschade och sen pratade jag på lite grann med Rebecka i telefonen, innan jag tillslut la huvudet mot kudden.
 igår började jag först med att åka och hämta ut psykologianalysen, innan jag for vidare till Linnéa för att skriva lite på hemtentan. klockan ett hade vi en fyra timmars lång föreläsning och sociologi. när det var en timma kvar började jag kraftigt ifrågasätta mig själv. jag var så otroligt trött, huvudet var så inmatat med allt om systemteori, psykologi, sociologi, socialpsykologi och så vidare, så det kändes verkligen inte som att det skulle gå att göra något efter det. men som ni vet vid detta lag, så var hemtentan fortfarande tvungen att skrivas! så efter föreläsningen lagade jag och Linnéa middag, innan vi satte igång med det sista lilla som var kvar. klockan 23.47 på pricken blev vi färdiga och det var nästan som att man var i chocktillstånd... är vi verkligen färdiga? är vi på riktigt färdiga? har vi verkligen skrivit allt nu? så otroligt skön känsla när man faktiskt insåg att ja, det enda vi behöver göra är att läsa igenom detta för att se så att det ser bra ut och sen är det bara att skriva ut och lämna in! så otroligt skönt
 spenderade även natten där eftersom man misstänkte att det skulle bli sent arbete. imorse vaknade vi upp och drog till den obligatoriska föreläsningen angående nätverk plus karta. slutade lite tidigare och det var skönt eftersom vi skulle träffas med basgruppen och snacka ihop oss angående måndagens sociologiseminaruim. 

och vet ni vad detta betyder? jag ska allt säga det till er!
- på måndag behöver jag bara dyka upp på seminariet och prata om aktuella händelser kopplat till sociologiska teorier samt lämna in hemtentan.
- på tisdag behöver jag bara ta emot feedback av mitt samtal, skriva en reflektionslogg kring det och sen ska jag och Adam arbeta inför sagoseminariets redovisning.
- efter det så har jag bara den individuella reflektionen till sagoseminariet kvar att skriva, något som jag tror kommer ta kanske 3 h, med tanke på hur många idéer vi har spottat upp kring varje saga. 
- till sist behöver jag bara befinna mig i salen på måndagens (den 10 mars) sagoseminarium och redovisa hur vi tolkat de olika sagorna utifrån olika perspektiv. 
 
sen är det bara en PPU träff och jag får åka heeeeeeem igen! 
 
för att förtydliga så kommer jag ha sjukt mycket tid över nästa vecka, så kan typ sova hela dagarna om jag skulle vilja. tänker dock inte göra det, utan ska nog förbereda mig inför kommande kurs. bara för att ha något att göra liksom. och inte ställa om dygnet.
 
men i alla fall: soft.
 ville dessutom göra er andra heltidsstuderande (helst med apmycket att göra) avundsjuka, hahahah!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0