den farliga resan.

ja, vad ska man säga? den senaste veckan har väl till största delen bestått av att plugga. i lördags kom Petra hit för att spana hur rummet blev och för att tillsammans skriva lite på psykologin. vi bestämde oss för att åka in till stan för att äta och sen kika lite på invigningen av kulturhuvudstaden Umeå 2014. 
 för det första var det smockfullt på bussen och för det andra var det smockfullt på alla matställen. tillslut traskade vi till O'Learys där det blev mumma mat. var ju som sagt tänkt att vi skulle titta på invigningen också, men det var verkligen en vägg med folk så vi orkade inte stå där och se ingenting... så vi bestämde oss för att åka hem igen! jo, tjena det gick ju svinbra. fick stå och vänta en och en halvtimme ungefär för att få plats på en buss och då var det verkligen sista platsen jag fick!
 igår skulle dagen bestå av att fixa med tvätten och att plugga. när första tvättmaskinen var igång så ringde dock pappa och sa att han hade skickat lite post med en kollega åt mig. "men varför de?", undrade jag. "det är väl inget viktigt (som t.ex. räkningar) som kommit?" nåja, fick fara till NUS en sväng för att plocka upp posten och då ser jag en Iittala påse där inuti. så visar det alltså sig att mamma och pappa köpt Tove 100 år - jubileumsmuggen som en överraskning åt mig! blev såklart sjukt glad!!!! 
 när jag kom tillbaka så visade det sig att systemet som gör så man tar sig in i byggnaden och i sin korridor var ur funktion, hade riktigt tur att det stod någon där nere som kunde släppa in mig och att jag sen kunde plinga på hos grannen som öppnade i korridoren. dock hade jag ju fortfarande tvätt i torktumlaren så jag funderade riktigt länge på hur jag skulle lösa det innan jag kom på att fönstret till tvättstugan var öppen! så jag klättrade in och tog min tvätt, gick ut från tvättstugan och plingade på grannen som fick komma och öppna korridorsdörren igen, haha! tur att ingen såg mitt klättrande där ute, man är ju inte den vigaste personen direkt..... haha. 
 idag har vi haft seminarium i psykologin och jag kan då säga att allt med det hela känns så jävla mysko... först skulle vi skriva en analys av en film utifrån de psykologiska perspektiven. sen på själva seminariet så var det mestadels han som frågade saker, som om han ville ha ett "rätt" svar. hela grejen med skrivuppgiften var ju att vi skulle göra våra egna tolkningar och sen kommer "rätta svar" in? skitskumt, tycker jag. men det är inte slut där! i slutet säger han att "det kommer bli anmärkningar". jaha? väldigt schyst att utgå från det också. och sist men inte minst, så blir det ingen komplettering på själva analysen ifall (när) vi får anmärkningar, utan det kommer på hemtentan - som är en helt annan uppgift!!!!!!!!!! HELT JÄVLA OLOGISKT att vi ska komplettera våra skriftliga seminariedel på hemtentan när det handlar om två helt olika saker. blir så irriterad!!!!
 efter seminariet jobbade vi på inför etikseminariet och fick väl färdigt det mesta till de, bara lite småpill kvar kanske, så det känns skönt. när jag kom hem så beslutade jag mig för att ta en powernap eftersom jag var så trött och hade ont i huvudet. käkade middag sen när jag vaknade till liv igen och efter det hade jag så förbaskat tråkigt och ingenting att göra. inga serier eller nått att kolla på - tipsa mig om någon bra? så jag läste artiklarna som vi ska sammanfatta till social omsorgsteori och gjorde även sammanfattning på dem!!!!! haha, då kanske ni fattar hur sjukt tråkigt jag hade. men ja, tiden går ju inte riktigt lika fort som man vill heller, så jag gick och handlade en sväng också samt spelade upp alla mina liv i candy crush.
 nu sitter jag här och har skrivit mitt livsverk, min avhandling, min biografi. som tur för mig så börjar PH om cirkus 15 min!!!!
 
nu bjuder jag på tre bilder från helgen och säger hejdå för denna gång.
 

Kommentarer
Postat av: Vicki

Fina gardiner! Och muggen! (har också en sådan påväg hem till mig)

Borde för övrigt hänga någon dag!

Svar: Taaack! Älskar muggen!!
Ja, det tycker jag absolut. Jag föreslår träning på IKSU eller fika och bio kanske? ;)
Matilda Andersson

2014-02-05 @ 16:07:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0