alla hjärtans dag.

idag är det som bekant alla hjärtans dag och jag sitter hemma i flickrummet igen. otroligt skönt att vara här faktiskt eftersom jag haft en sådan sjuk längtan efter familjen (som vanligt alltså). 
 för den som undrar kan också tilläggas att jag kom hit igårkväll. hur som helst så har denna dag bestått av att träffa massa fina och underbara personer. allra först vaknade jag och fick massor av pussar av mina favoritkillar (Wille & Kiba), låg och myste kvar en stund i sängen innan jag klev upp, åt frukost och tog en dusch. eftersom hårfönen inte ville bli funnen i våran kurragömma-lek, så fick jag sitta i soffan framför herrarnas 15 km i skidor och handdukstorka håret. som tur var så var det torrt lagom till slutet av tävlingen, kan tilläggas att en mindre chock kom av det. 
 promenerade en fin liten kort promenad med hundarna innan jag begav mig till fritidsgården för att surra med Carina. tiden gick väldigt fort där och vips så traskade jag vidare till Rebecka för att hänga där en stund. kom även på lite spontant att jag skulle hälsa på mormor och morfar, så efter att jag varit hos Rebecka gick jag vidare dit och i dörren möter jag moster och kusin, så det blev ju lite av två flugor i en smäll skulle man kunna säga! busade med Ella en stund, pratade småskit med Petra och fick smaka på en god blåbärspaj gjord av mormor! efter det var jag tvungen att smått rusa till Blomsterkällan för att hämta ett bud som farmor ordnat åt familjen, sen var det raka spåret hem. 
 väl hemma bjöds det på tacogratäng och fler pussar av hundarna. var faktiskt snäll och hjälpte till med att plocka undan (i utbyte mot att få låna pappas bil såklart, hehe). såg på FB att brudarna i Gemenskap är målet och Ung i Tornedalen skulle ha myskväll på Frippes och eftersom jag var oönskad hemma (skoja) så tänkte jag att jag skulle passa på och det var roligt att få pyssla lite och prata. Rebecka kom även dit, så efteråt åkte vi en klassisk runda på byn och till Finland. 
 
för att summa kardemumma, så har det varit en fartfylld dag där jag ränt runt i alla hörn jag (typ) kunnat tänka mig. imorgon tänkte jag gå på en långpromenad med hundarna, titta på skidor, plugga lite och se film med Rebecka. inte nödvändigtvis i den ordningen dock, det beror lite på hur länge tummen väljer att trycka på snooze-knappen. 
på söndag har jag planerat att åka till farmor för att kika på skidor och gå på promenad, tror det kan bli ett ganska skönt avslut på denna helg innan jag på måndagsmorgonen åker tillbaka till Umeå. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0