nerver.

mitt uppe i tentaperiod nu. själva tentan skrivs på onsdag och sen beger jag mig hem för några dagars ro och fest innan vi påbörjar sista kursen för denna termin. 
har faktiskt förberett mig bra inför denna tenta och tidigt börjat läsa i böckerna och sammafatta allting, det enda är väl att jag skulle behöva gå igenom de gamla tentorna och försöka svara på dem. något som vi gjorde idag! vi satt på barista i fem timmar och skrev och letade fram svar, men tyvärr blev inte alla gjorda ens då. så det är bara att fortsätta imorgon. tänkte att jag skulle göra det efter seminariet, hoppas det också går bra. känns lite smått nervöst när man ska sitta och chatta, istället för att prata ansikte mot ansikte. efter seminariet har jag ingen anledning att gå utanför ytterdörren där nere på hela helgen, så lär ju vara instängd på mitt rum hela tiden i princip. gud så roligt. känner peppen. 
får se hur det blir måndag och tisdag, om vi eventuellt ska sitta och plugga något tillsammans då, eller om man är ensam. :( haha. åh. är så nervös. vill inte få omtenta för nästa kurs känns så svår med massa himla seminarium och inlämningsuppgifter. själva tentan känns mindre farlig då vi kommer få ha böcker med oss *peppar peppar, ta i trä* vill hellre få omtenta på denna kurs än nästa eftersom jag det datumet sitter på flyget hem från Italien. 
 
men nu ska vi vara lite positiva! för mitt flow har faktiskt fortsatt, tro det eller ej! fick reda på att jag ska få tillbaka femsiffrigt belopp på skatten - förutsatt att det inte tjorvar ihop sig eller jag gjort något konstigt med deklarationen typ, sen känns faktiskt skolan riktigt rolig nu när det börjar gå mot ljusare tider. det känns inte så tungt som under vintern. har fått massa fina peppande skal på posten och väntar på några till! om mindre än en vecka får jag se mina små underbara älsklingar. planerad resa till Luleå för att umgås med Ida och Fanny - förutsatt att jag inte åker på omtenta. planerar resa till Paris nästa år (tur att Jennifer är på hittills, men ska mindfucka dem andra så att dem ber om att få åka till Paris, haha) osvosv. det enda negativa som hänt mig är att min skrivare inte vill fungera som jag vill att den ska göra, så jag måste eventuellt köpa en nu, men det känns inte så överdrivet farligt eller jobbigt så... *peppar peppar, ta i trä* för att denna lycka inte vänder när det är dags att skriva tenta. 
 
ja, kort sagt så trillar livet på bra. förutom då tentanerverna som spökar! :) nu lär ni inte höra mycket av mig. misstänker att ett nytt inlägg ploppar upp efter påsk när jag är tillbaka i Umeå igen efter påsk. Au revoir!
 
mina skal. inte svårt att drömma om Paris. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0