cyklarnas stad.

ja, Umeå brukar ju sägas vara björkarnas stad, men även cyklarnas. jag har själv inte varit och lagt märke till antalet cyklande i andra städer, men nog är det mycket cyklande i Umeå i alla fall. efter många om och men fick jag med min kära svarta pärla hit ner, så nu ingår även jag i den hurtiga cykeltruppen! bara idag har jag cyklat till och från skolan (observera att Mariehemsbacken är jävligt tung) och sedan till och från IKSU. vad tränade jag på IKSU då? jo, spinning. fruktade detta innan eftersom benen var något stumma efter backen hem, men som tur var så gav jag mig fan på att klara det och det gjorde jag! trodde jag skulle behöva leda cykeln hem från IKSU, men jag hade lite kraft kvar och orkade hela vägen!
 
haha, vad roligt att jag delar med mig av mina korta cykelerfarenheter (i Umeå). måste vara väldans fascinerande att läsa! men det är väl det roligaste som händer just nu. den nya kursen handlar om rätten i socialt arbete (den heter också så för övrigt, om någon nu skulle vilja veta) och är lite lurigare än jag faktiskt trodde den skulle vara. kanske beror på att läraren har förklarat allting på ett så himla komplicerat sätt - än så länge i alla fall. men nog ska det gå bra! det måste det göra. *pepp pepp* 
 
nu ska jag gå och duscha, kolla lite serier och sen sova. imorgon blir det arbete hemifrån inför fredagens seminarium. gooooooood natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0