Don't pay no mind to the demons they fill you with fear. Trouble it might drag you down, you get lost - you can always be found. Just know you're not alone, 'cause I'm gonna make this place your home.

Fick order av Hanna att jag skulle blogga så jag tänkte dra en roman om tiden här hemma hittills!
 Här hemma är mitt liv som vanlig fullspäckat med aktiviteter. På torsdagskvällen kom jag, som ni vet, hem. Började med att bråka med Wilma som hade tagit mitt rum, men efter ett tag så vann jag och nu surar hon 98% av tiden mot mig. Hehe löööööv the sister-"bonding".
 I fredags åkte jag och mamma till Överkalix för att få hundarna klippta, mina pluttinuttisar som blev så fina! :') Sen bestod resten av dagen/kvällen av att laga mat och leta fram grejer som vi kunde sälja eftersom det var loppis på lördag! Hann ju även med fest då jag, Jessica, Amanda, Madde och Ellos for ut. Var riktigt roligt och man träffade ju massa folk och hann catcha up med dom, många som frågade om Umeå och så vidare, vilket var väldigt roligt. Kvällen avslutades på Grilli med en makkaraherkku, fysatan va gott det var. 
 Undet gårdagen har jag seriöst haft fullt upp! Vaknade av att pappa kom med frukost på sängen och efter ett tag åkte jag till mormor och morfar för att hälsa på. Satt där och fikade i någon timma, pratade en massa och mormor var även så snäll att jag fick två stycken tennarmband av henne (hon är inte klok, min gulliga mommo!!). SUPERFINA!! Måste ta bild här någon dag. :) När jag kom hem visade det sig att jag precis missat kussan och moster, (som i sin tur åkt till mormor och morfar.......) så jag drog vidare till Bella eftersom Cornelia tydligen väntade ivrigt på mig! 
 Där fick jag flera fina tatueringar av Cornelia och det blev mycket snack om språkdebatten som pågått/pågår på FB. Vi hann också med kurragömma och bus med Diddan, sång och gymnastik"konster", innan jag promenerade hem för att äta en dööööööööläcker middag! Så jäkla gott med älgkött, potatisklyftor med rotsaker, sås med kantareller och hemmagjorda surdegsbaguetter. MMMMMMMMMHHH *dreggel*
 Någon gång vid halv sex var jag tvungen att börja köra mot fammo eftersom vi skulle spela Bingolotto. Så jävla hemskt före så det finns inte, kan inte beskriva hur otroligt äckligt det var att köra!! Ni kan ju själv tänka er när vägen blivit isig och hal, och så är det blöt snö ovanpå vilket gör att det bara blir halare! Det var väldigt spårigt också eftersom plogbilen uppenbarligen inte vart i farten, så man verkligen tvungen att köra så precist som bara möjligt..... Sen tar vi kolsvart mörker, dimma och regn ovanpå det va! Och så avslutar vi med eventuella djur på vägen så som renar, älgar med mera. En riktigt jävla bra blandning....... ;s
 Vann tyvärr ingenting (som vanligt) på Bingolotten, men hade fyra i rad på flera ställen på varje spel (som vanligt), så det var lite tråkigt! Men sen satte jag och farmor oss ner och pratade en massa, om alla släktingar, om farfar, om oss barnbarn och allt mellan himmel och jord! Valde även att stanna och sova över där eftersom jag var too chicken för att köra hem igen.
Fick istället kliva upp jättetidigt och åka tillbaka till Ötå eftersom jag skulle vidare till Luleå med Steffe sen! Överraskade Rebecka på flygplatsen och sen gick vi på stan, shoppade lite och åt mat innan det var dags att bege sig hemåt! 
 
Är så grymt trött just nu, så får se vad man kan tänkas hitta på denna kväll då! Blir nog i alla fall att ta det väldigt lööööööögnt. :) 
Och nu är det dags för bilder (som vanligt!):

Glada gullegubbar!


Fezzzzzzzzzt!


Frullä på sängän


Puss på fingrisen!


Tomtebloss på fest, bästa idén EVVVVVVAAAAH!!!


Så. Jävla. Gott.
Ska köpa en julgran och pynta den med såhääääär fina pumlor!  


Och såhär fina! (x2)


Så söööt liten tomte! :')

Och dom här är så fina! Kärlek vid första ögonkastet ;*
Märks det att jag är typ miss christmas eller? Älskar allt som har med julen att göra. :')
 
PS. Orkar ej ordna så att bilderna är i samma storlek, ni får överleva..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0