Om förra veckan och idag.

I onsdags klockan 6.40 begav jag mig från Övertorneå mot Göteborg för att hälsa på min storasyster till att börja med. Någon gång strax innan 17 var jag framme, Amanda kom och mötte upp mig på Centralstationen och sen åkte vi hem till henne för att laga mat och ta det lugnt. Färgade även dipdye/ombre igen och även om det ser helt cp ut på den dåliga bilden från Instagram, så är jag nöjd! =)
 Under torsdagen var Amanda i skolan mellan ungefär 9-15, så då knallade jag runt på stan. Kanske inte var så jävla smart av mig att gå in ett par helt sprillans nya Converse i totalt 7 timmar, men det gick ju även om det gjorde gaaanska ont i fötterna där på slutet (Amanda kom när hon hade slutat och så gick vi 1 timma till typ). Efter det for vi hem till henne en snabbis för att fräscha upp oss och lämna shoppingen, innan vi åkte tillbaka med spårvagnen in till stan där vi åt sushi till middag och tittade på Le Misérables - Sjukt bra film!! Även om "den" blev lite sämre på grund av att några fjortisar (i min ålder) satt och läste texten högt och skrattade åt allt i filmen. Men jag rekomenderar er att se den i alla fall och hoppas att ni inte får någon jobbig person bredvid er!
 På fredagen var det alltså dags att åka vidare till Borås, dock var jag en snabbis på Nordstan igen för att lämna in ett par leggins jag köpt under torsdagen som hade ett hål just vid rumpan, hehe roooligt. Hann bli chockad över hur mycket lönen var på när jag tittade på kontot, så ringde också till pappa i extas och han sa något som chockerade mig ännu mer, nämligen: "Jaa, men om du nu skulle hitta några snygga byxor eller nå sånt, så då kan du ju faktiskt unna dig nu!". Och varför blev jag chockad då? Jo, för att i vanliga fall skulle pappa sagt något i stil med: "Nää, de är lika att spara allt.. Du har ju hela byxor, inte behöver du fler!!!" Hahahaha. Men det blev att jag köpte mig en ny skinnpaj (i fejk då). Tyckte den var så snygg och efter att jag lämnat tillbaka legginsen så kostade den ändå bara 320 spänn så. :)
 
Hela helgen med SSIF var riktat mot utbildningsgruppens nya material/bok, färdplansgruppen och kommunikations- och marknadsföringsgruppen. Hade verkligen skitkul med roliga presentationer från de smågrupper vi var, musikquiz, diskussioner och samtalen vid matborden med mera. Går verkligen inte att beskriva, utan man måste liksom ha varit där! ;)
 
Idag då var det faktiskt första gången på riktigt länge som jag var på MiROi. Dagen gick ut på att komma på frågor inför morgondagens studiebesök på Billerud och Yrkesakademin i Kalix, jobba med våra egna distansutbildningar och så vidare. Skön mjuk"start"!
 Efter det har jag faktiskt fortsatt vara duktig här hemma. Jag har betalat räkningar, fyllt i FK-papper, skottat en del av gården, fört skräp till återvinningen, handlat lite grann och varit och gymmat med Ida.
 Nu slänger jag upp några bilder och sen ska jag duscha och sova!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0