Vemdalen.

Tänkte bara skriva att jag lever (nätt och jämt). For ju som sagt i onsdags mot Vemdalen och var framme på torsdagen kring 10/11. Backarna var jättefina, dock var det dåligt (hyfsat kallt och det blåste mycket) väder och jag har lyckats bli sjuk. Så det var inge vidare. Stugan vi bodde i var helt okej, lite omodern kanske, men helt okej. Har dessutom pressat i mig allt för mycket onyttigt i helg. Men det jämnar ut sig med tanke på att jag har promenerat totalt 18 km, bara på vägen till och från stugan (från backen) plus slalomåkningen. Och till sist var hemresan ett rent helvete.

Dels på grund av att jag var sjuk och dels för att det var massa strul. Stockholmarna skulle åka strax innan 15 från Vemdalsskalet och jag först vid 18, men så fick vi reda på att bussarna inte gick förbi där på söndagar. Då fick vi hoppa in i en taxi för att köra ikapp bussen och sen fick jag hoppa av i Vemdalens centrum. Åkte buss till Sveg, där jag fick vänta på en taxi... Som aldrig kom.. Snacka om att jag fick panik!! Ringde hem till pappa och mamma som hjälpte mig, eller först ringde jag till bolaget som skulle komma och hämta mig, men hon sa att det inte fanns någon bokning gjord åt mig och att jag var tvungen att boka en ny... och det skulle kosta mig 2500 kr!! Men som tur var så ringde mamma för att boka en ny, då fick jag ju såklart en ny taxi så fort som möjligt och så fick jag även åka gratis eftersom den andra inte kom. Så det var skönt att de löste sig! Dock var tåget försenat imorse, så jag missade min buss och fick vänta i två timmar i Luleå på nästa, så jag var hemma lite senare än planerat.. Men nu är jag hemma i alla fall!

Orkar inte vara sjuk nu.. Har prov imorn, ska hjälpa till på UF-mässan under onsdag och torsdag och för att inte tala om alla träningar jag missar, blir så less!! Får hoppas att jag blir frisk snabbt...

Bilder kommer mest troligt imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0