Dag 03

Här ska jag alltså diskutera min syn på alkohol och droger. Kan bli spännande!

Jag tycker att synen på droger som är idag bland de flesta människor, och de som lagarna fastställer är bra. Jag tycker inte att droger ska vara lagliga, eller i alla fall inte vissa. Läkemedel som klassas som droger också ska få fortsätta vara lagliga (undantag gräs i USA), däremot tycker jag att de borde skaffa någon form av bättre övervakning, så att det inte uppstår missbruk bland de vanliga läkemedlen. Droger som hasch, heroin, amfetamin och så vidare borde enligt mig inte få existera. Jag vet att vissa är drogliberaler, och det får dem vara. Men jag är inte en av dem. Jag tycker inte att man ska kunna få ha möjligheten att sätta sig bakom en bil då man är påverkad och jag tycker inte att man till exempel borde få äga ett vapen (gevär, pistol eller liknande) om man har varit påverkad av tyngre droger tidigare, och det är känt av bland annat polisen. Här tycker jag också att det borde bli bättre övervakning. Fast man kan ju inte få allt man vill.
När det gäller alkohol, så tycker jag det faktiskt är bra att det är en åldersgräns på 18 år för att få dricka det. Dock tycker jag att det är superidiotiskt att åldersgränsen för att handla på systembolaget är 20 år. Det är som att dem vill att man ska bli stupfull på krogen och slösa alla sina pengar där, eftersom man inte kan få tag på annat än typ 2,5or på vanliga mataffärer. IDIOTISK I tell you!!


Ja, orkar inte börja ordbajsa mer om detta. Men det är i alla fall så jag tycker. Amen to yttrandefrihetsgrundlagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0